Pristojnosti občinske uprave
Občinska uprava v skladu z zakonom, statutom in splošnimi akti občine opravlja upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti.
Občinska uprava odloča o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti na prvi stopnji ter opravlja inšpekcijske naloge in naloge občinskega redarstva oziroma drugih služb nadzora.
Občinska uprava opravlja strokovna, organizacijska in administrativna opravila za občinske organe.
Notranjo organizacijo in delovno področje občinske uprave določi občinski svet na predlog župana z odlokom.
Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan.
Naloge in pristojnosti občinske uprave
Občinska uprava Občine Lovrenc na Pohorju samostojno opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na področjih, ki so določena z Odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave občine Lovrenc na Pohorju.
Naloge delovnih mest v Občinski upravi Občine Lovrenc na Pohorju so določene v katalogu delovnih mest.
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetij, družbami in drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
Za opravljanje nalog občinske uprave je v Občini Lovrenc na Pohorju ustanovljena enovita občinska uprava s sedežem: Spodnji trg 8, 2344 Lovrenc na Pohorju.
Občinska uprava zagotavlja:
- strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
- zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev in drugih udeležencev v postopkih,
- polno zaposlenost delavcev v občinski upravi in
- učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področju:
- splošnih zadev,
- normativno pravnih zadev,
- upravnih zadev,
- javnih financ,
- gospodarskih dejavnosti in kmetijstva,
- družbenih dejavnosti,
- varstva okolja in urejanja prostora,
- gospodarskih javnih služb in infrastrukture,
- gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
1. Na področju splošnih zadev opravlja občinska uprava naslednje naloge:
- opravlja strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za potrebe župana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, nadzornega odbora ter druge občinske organe;
- kadrovske zadeve;
- sprejem in odprava pošte ter arhiviranje za potrebe občinskih organov;
- gospodarjenje z zgradbo občine in tehnično opremo;
- naloge, ki se nanašajo na civilno zaščito in reševanje;
- druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
2. Na področju normativno-pravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- priprava splošnih in drugih aktov ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi;
- sestavljanje pogodb, oceno sprejetih pogodb in pravno spremljanje pogodb;
- strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil;
- pravno pomoč županu, občinskemu svetu in drugim občinskim organom;
- opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
3. Na področju upravnih zadev občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- vodi upravni postopek in izdaja odločbe v teh postopkih na I. stopnji;
- vodi evidenco o upravnih stvareh;
- sodeluje v upravnih postopkih, ki jih vodijo drugi pristojni organi;
- opravlja druge naloge s področja upravnih zadev.
4. Na področju javnih financ občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja proračun in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s predpisi, ki urejajo to področje;
- pripravlja finančna poročila in zaključni račun proračuna;
- zagotavlja strokovno pomoč občinskim organom pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ;
- opravlja finančno-knjigovodska in druga strokovna opravila za proračun in režijski obrat;
- spremlja, analizira in oblikuje cene iz pristojnosti občine in daje mnenje k oblikovanju cen iz koncesijskih razmerij;
- spremlja in analizira davke iz občinske pristojnosti in v skladu z zakonom pripravlja strokovne podlage za njihovo uvedbo oz. usklajevanje;
- pripravlja premoženjsko bilanco občine;
- opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
5. Na področju gospodarstva, malega gospodarstva, kmetijstva in gozdarstva ter turizma občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja strategijo razvoja ter programske usmeritve, kot podlago za razvoj posameznih dejavnosti;
- upravne naloge na področju gostinstva in trgovine;
- opravlja druge naloge s teh področij.
6. Na področju družbenih dejavnosti: predšolske vzgoje, osnovnega šolstva, športa, kulture, zdravstva, socialnega varstva, raziskovanja, občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja usmeritve in programe na področjih družbenih dejavnosti;
- skrbi za realizacijo programov v skladu s proračunom, koordinira delovanje različnih subjektov na področjih družbenih dejavnosti in vrši nadzor nad izvajanjem programov;
- pripravlja in izvaja programe javnih del;
- opravlja druge naloge, ki sodijo v področje družbenih dejavnosti.
7. Na področju urejanja prostora občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja programska izhodišča za sprejemanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov;
- pripravlja prostorske akte občine;
- nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora;
- opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
8. Na področju varstva okolja občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja programe varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja za območje občine;
- pripravlja sanacijske programe za odpravo posledic in virov obremenitve okolja in skrbi za njihovo izvedbo;
- opravlja druge upravne naloge varstva okolja, ki jih določajo posebni predpisi s področja varstva okolja;
- opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
9. Na področju gospodarskih javnih služb in infrastrukture občinska uprava opravlja naslednje naloge:
- pripravlja strokovne podlage za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb;
- izdeluje programe razvoja gospodarskih javnih služb, če zato niso pooblaščeni izvajalci javnih služb, skrbi za njihovo izvajanje in izvaja nadzor nad njihovim izvajanjem;
- pripravlja projekte in investicijske programe in opravlja nadzor nad investicijami sama ali v sodelovanju s strokovnimi institucijami;
- ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj in skrbi za povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj;
- opravlja druge naloge na tem področju.
10. Režijski obrat je samostojna notranje organizacijska enota občinske uprave, ki opravlja dejavnosti obveznih in neobveznih gospodarskih javnih služb.V delovno področje režijskega obrata spadajo naslednje naloge:
- javna snaga in čiščenje javnih površin,
- urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin ter parkirišč,
- gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
- upravljanje s pokopališči in urejanje ter vzdrževanje pokopališč,
- urejanje in vzdrževanje mest za plakatiranje in oglaševanje,
- upravljanje z javnim vodovodnim omrežjem,
- upravljanje z vlečnico,
- vodenje javnih del,
- kinematografska dejavnost,
- upravljanje z občinsko cestno infrastrukturo,
- izvajanje lokalne gospodarske javne službe odvajanja komunalnih odpadnih vod,
- upravljanje sistema javne razsvetljave.
Režijski obrat izvaja navedena dela skladno z določili zakona in občinskega odloka, ki urejata izvajanje občinskih javnih služb.
11. Občinska uprava opravlja naloge občinske inšpekcije preko Medobčinskega inšpektorata Maribor.
Medobčinski inšpektorat Maribor izvaja inšpekcijski nadzor nad sprejetimi občinskimi predpisi in vodi inšpekcijske in prekrškovne postopke v občinah ustanoviteljicah. Nadzoruje izvajanje določb odlokov:
- odloke o občinskih cestah,
- odloke o varnosti v cestnem prometu na občinskih cestah,
- odloke o ravnanju s komunalnimi odpadki,
- odloke o oglaševanju in reklamiranju,
- odloke o občinskih taksah,
- odloke o taksi službah,
- odloke o naravnih in kulturnih znamenitostih,
- odloke o pokopaliških dejavnostih,
- odloke o urejanju in vzdrževanju javnih in zelenih površin,
- odloke o odvajanju in čiščenju odpadnih voda,
- ter drugih predpisov, ki pooblaščajo občinsko inšpekcijo za inšpekcijski nadzor.
Občinska uprava opravlja naloge občinskega redarstva preko Medobčinskega redarstva Maribor. Na tem področju občinska uprava opravlja nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa in nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Občinski redarji in redarke Medobčinskega redarstva v skladu s predpisi in na podlagi programov varnosti občin ustanoviteljic, skrbijo za varen in neoviran cestni promet, javno varnost in javni red na območju občin ustanoviteljic in so pristojni:
- nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
- varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
- skrbeti za varnost na javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- vzdrževati javni red in mir,
- voditi prekrškovni postopek v skladu z zakonom,
- opravljati nadzor prometa s samodejnimi merilnimi napravami za nadzor prometa, v katerih se prekrški slikovno dokumentirajo.
Medobčinsko redarstvo je prekrškovni organ v skladu z 2. odstavkom 45. člena Zakona o prekrških – ZP-1-UPB8.